W targach wzięło udział 300 wystawców z 12 krajów. Najliczniej poza Polską reprezentowana była Holandia, następnie Belgia, Dania i Francja. Targi odwiedziło 16860 gości w tym 7037 profesjonalistów z 40 krajów. Dwa pierwsze dni przeznaczone były dla profesjonalistów.
Branżowi goście zainteresowani ofertą targów to przede wszystkim producenci roślin – szkółkarze i ogrodnicy (23,58%), kupcy i zarządzający placówkami handlowymi (18,96%), architekci krajobrazu i tworzący tereny zieleni (24,18%), specjaliści samorządowi zajmujący się zielenią publiczną (5,73%), floryści, właściciele kwiaciarń, hurtownicy (9,63%), dostawcy techniki ogrodniczej, produktów i usług (6,79%).
Ostatni dzień targów otwarty był dla szerokiej publiczności – wszystkich zainteresowanych roślinami i nowościami do urządzania ogrodu. Pełne inspirujących pomysłów stoiska, piękne rośliny i możliwość zdobycia rzadkich odmian na towarzyszącym wystawie kiermaszu to pewne punkty programu każdej edycji Zieleń to życie.
Tegoroczne hasło przewodnie "Odetchnij zielenią" skupiało uwagę na ekologiczne i społeczne korzyści z otaczania się roślinami. Szerzej tematyką zajęli się uczestnicy towarzyszącej targom konferencji "Mocno Zielone Miasto", która zgromadziła ona ponad 250 specjalistów z 82 miejscowości całego kraju.
W ramach targów odbywały się także seminaria i warsztaty, spotkania z ekspertami – m.in. skierowane do architektów krajobrazu warsztaty z oprogramowania do projektowania, warsztaty z projektowania angielskich ogrodów.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy międzynarodowych mistrzów florystyki oraz pokazy kształtowana bonsai i prezentacja ponad 60 prac bonsaistów. W ramach otwartych prelekcji pasjonaci mogli poznać żywieniowe i kosmetyczne moce ziół – dzikich i ogrodowych, wartości pszczelich produktów, jak i dlaczego uprawiać ogród zgodnie z naturą, jakie są niezawodne rośliny do ogrodowych aranżacji.
Źródło: Agencja Promocji Zieleni