Logo
Logo
69
Okazje

Kiszone ogórki – naturalne probiotyki ze słoika!

Wakacje to czas na przygotowywanie domowych przetworów, nie tylko słodkich konfitur, dżemów i soków. W lipcu na grządkach dojrzewają ogórki. Warto je jeść nie tylko na surowo, ale również zakisić, by mieć zawsze pod ręką. To doskonałe źródło naturalnych probiotyków. Poznaj nasz przepis na kiszone ogórki.

 

Ogórek siewny (Cucumis sativus) to łatwe w uprawie warzywo, które sadzi do gruntu po 15 maja. Rozsadę można zrobić samemu lub kupić, gdy minie już niebezpieczeństwo wiosennych przymrozków. Ogórki najlepiej rosną na próchnicznej, ciepłej glebie. Świeże ogórki zawierają witaminę C i witaminy z grupy B, a także wiele minerałów. Kiszone są nie tylko źródłem witamin, ale także kwasu mlekowego, który korzystnie wpływa na trawienie i rozwój flory bakteryjnej.

Ogórki fot. Ka_Q Pixabay

Fot. Ka_Q/Pixabay

Przepis na kiszone ogórki

  • Składniki: 1 kg ogórków gruntowych, 2-3 ząbki czosnku, kilka gałązek kwitnącego kopru, kawałek korzenia chrzanu, 1 l wody, 1,5 łyżki soli.
  • Porządnie umyte ogórki powkładać do słoików, pozostawiając między nimi jak najmniej miejsca. Dodać czosnek, koper i korzeń chrzanu.
  • Przygotować zalewę: wodę zagotować i wymieszać z solą. Gdy zalewa ostygnie, zalać nią ogórki.
  • Słoiki zamknąć, odstawić na kilka godzin do góry dnem, po czym schować do ciemnego miejsca.
  • Po ok. 7 dniach otrzymamy ogórki małosolne, a kiszone po kilku tygodniach.

Tekst: Małgorzata Wójcik, zdjęcie tytułowe: PhotoMIX-Company/Pixabay

Tagi
 
To Cię zainteresuje
Pokaż więcej (17)
Warto przeczytać
Lista zakupów


Komentarze

Gość Urszula

03-09-2019 14:10

Ja robię podobnie, tylko że zalewam wrzątkiem. Tak robiła moja Mama i tak wychodzą najsmaczniejsze. Dodaję jeszcze do każdego słoika liść dębu, czereśni i chrzanu. Wtedy są bardziej chrupiące.

Wiecej na Forum ZielonyOgrodek.pl
NEWSLETTER
Zapisz się i odbierz darmowe e-wydanie magazynu Gardeners` World!
 
Twoja strona ogrodu