Logo
Logo
Gardeners' world marzec - kwiecień 2019
17
Do góry

Fitness w ogrodzie

Po intensywnych ćwiczeniach musisz zadbać o obniżenie tętna. Pójdź do ogrodu na taką przerwę. Podczas wykonywania paru ćwiczeń rozciągających, kiedy to uspokoisz oddech, mimochodem zerwiesz też chwasty spomiędzy letnich kwiatów. Oprócz tego, że ogród odstresowuje, jest też idealnym miejscem do dbania o formę – czyż nie jest przyjemnie trochę poćwiczyć w otoczeniu roślin?

Ćwicz w ogrodzie!

Prace w ogrodzie są tak samo dobroczynne dla zdrowia jak jazda na rowerze lub spacery. Ponadto łatwo włączyć je w plan dnia oraz urozmaicić nimi konieczność aktywności fizycznej. Ove Zachariassen, fizjoterapeuta w centrum Dalum Physiotherapy i Sports Clinic w Odense, poleca potraktowanie pielenia rabat jako fitnessu.

"Praca z grabiami albo motyką jest dobrym ćwiczeniem. Tylko uważaj, by nie przeciążyć pleców lub karku" – radzi. Ove zaleca także angażowanie większych partii mięśni i stawów podczas wykonywania cięższych prac, pamiętaj więc, by przykucnąć, jeśli masz podnieść duże donice.

Gdy ciężko pracujesz w ogrodzie, zwracaj uwagę, by nie pozostawać długo w nienaturalnych pozycjach. To duży wysiłek dla kręgosłupa, jeśli jesteś długo pochylony lub odginasz kark. Robienie przerw jest więc dobrym pomysłem. Zmień wtedy ułożenie ciała, rozciągnij się i uzupełnij płyny na tarasie. Zachowując zdrowy rozsadek, pracując w ogrodzie nie nabawisz się kontuzji ani nie przetrenujesz. A gdy nie musisz machać szpadlem, po prostu pobiegaj i pozachwycaj się kwiatami.

Warto wiedzieć!
Brytyjskie ministerstwo zdrowia zaleca minimum 30 minut ćwiczeń dziennie. Duński instytut kardiologiczny apeluje o wykonywanie około 10 000 kroków dziennie. Według duńskiego stowarzyszenia promującego aktywność fizyczną pół godziny pracy w ogrodzie odpowiada 3620 krokom. 

Źródło: Flora Dania

Może to Cię zainteresuje...
Pokaż więcej (1)
Nowe treści
Porady na ten tydzień
Tydzień 8, Sentencja nr:5
Tydzień 8, Sentencja nr:5
Rośliny zimozielone i iglaste warto cieniować. Podczas pogodnych dni silne słońce wysusza bowiem rośliny, a zamarznięta ziemia uniemożliwia uzupełnienie strat wody. Do cieniowania można użyć agrowłókniny. Podczas odwilży podlewajmy iglaki, szczególnie te, które rosną w pojemnikach
Tydzień 8, Sentencja nr:4
Tydzień 8, Sentencja nr:4
Jeśli wstawimy do wazonu z wodą gałązki wcześnie kwitnących krzewów (forsycja pośrednia, migdałek trójklapowy, pigwowiec pośredni) - zakwitną i staną się piękną dekoracją wnętrza
Przeczytaj także:
Tydzień 8, Sentencja nr:3
Tydzień 8, Sentencja nr:3
Dobry czas na zaplanowanie obsadzenia rabat i zakup nasion, nawozów czy narzędzi ogrodowych, które potrzebne będą w nadchodzącym sezonie
Tydzień 8, Sentencja nr:2
Tydzień 8, Sentencja nr:2
Możemy rozpocząć wysiewanie nasion warzyw na rozsadę (pomidor, por, bakłażan), jak również nasion roślin jednorocznych (lobelia, szałwia, tunbergia)
Tydzień 8, Sentencja nr:1
Tydzień 8, Sentencja nr:1
Odgarniając śnieg ze ścieżek ogrodowych czy podjazdu pamiętajmy, aby nie przysypywać trawnika. Ubita warstwa śniegu wolniej topnieje i może powodować gnicie darni. Jeśli jednak w obrębie trawnika powstanie warstwa zamarzniętego śniegu, należy ją rozkruszyć
Warto przeczytać
Twoja strona ogrodu