Logo
Logo
Gardeners' world lipiec - sierpień 2021
55
Do góry
Artykuł na: 2-3 minuty

Fitness na świeżym powietrzu – jak ćwiczyć w ogrodzie?

Po intensywnych ćwiczeniach musisz zadbać o obniżenie tętna. Pójdź do ogrodu na taką przerwę. Podczas wykonywania paru ćwiczeń rozciągających, kiedy to uspokoisz oddech, mimochodem zerwiesz też chwasty spomiędzy letnich kwiatów. Oprócz tego, że ogród odstresowuje, jest też idealnym miejscem do dbania o formę – czyż nie jest przyjemnie trochę poćwiczyć w otoczeniu roślin?

Ćwicz w ogrodzie!

Prace w ogrodzie są tak samo dobroczynne dla zdrowia jak jazda na rowerze lub spacery. Ponadto łatwo włączyć je w plan dnia oraz urozmaicić nimi konieczność aktywności fizycznej. Ove Zachariassen, fizjoterapeuta w centrum Dalum Physiotherapy i Sports Clinic w Odense, poleca potraktowanie pielenia rabat jako swoistego fitnessu!

Praca z grabiami albo motyką jest dobrym ćwiczeniem. Tylko uważaj, by nie przeciążyć pleców lub karku.

Ove zaleca także angażowanie większych partii mięśni i stawów podczas wykonywania cięższych prac, pamiętaj więc, by przykucnąć, jeśli masz podnieść duże donice – nie dość, że w ten sposób ćwiczysz to też chronisz kręgosłup!

Gdy ciężko pracujesz w ogrodzie, zwracaj uwagę, by nie pozostawać długo w nienaturalnych pozycjach. To duży wysiłek dla kręgosłupa, jeśli jesteś długo pochylony lub odginasz kark. Robienie przerw jest więc dobrym pomysłem. Zmień wtedy ułożenie ciała, rozciągnij się i koniecznie napij się wody na tarasie.

Zachowując zdrowy rozsadek, pracując w ogrodzie nie nabawisz się żadnych kontuzji ani nie przetrenujesz. A jeśli w ogrodzie już zostało zrobione wszystko co było koniecznie "ogrodowy fitnes" powinno zastąpić zwykłe bieganie i zachwycanie się swoimi zadbanymi kwiatami.

WARTO WIEDZIEĆ

Brytyjskie ministerstwo zdrowia zaleca minimum 30 minut ćwiczeń dziennie.

Duński instytut kardiologiczny apeluje o wykonywanie około 10 000 kroków dziennie.

A według Duńskiego Stowarzyszenia Promującego Aktywność Fizyczną pół godziny pracy w ogrodzie odpowiada 3620 krokom! 

Źródło: Flora Dania

Warto przeczytać
Powiązane artykuły
Pokaż więcej (1)

Komentarze

Gość Gośka Zimka

23-06-2020 16:31

Koszenie trawnika, ciągłe przysiady i wieczne schylanie się po chwast - tak - to jest zestaw ćwiczeń dla każdego!:D Zamiennie do słowa fitness można użyć słowa "ogrodowa siłownia"! Tutaj też powinniśmy się rozciągać przed wyjściem do ogrodu;-)

Wiecej na Forum ZielonyOgrodek.pl
Porady na ten tydzień
Tydzień 25, Sentencja nr:7
Tydzień 25, Sentencja nr:7
Zwalczamy szkodniki drzew owocowych (jabłkóweczkę, mszyce, śliwkóweczkę). Na pniach można umieścić opaski chwytne.
Tydzień 25, Sentencja nr:6
Tydzień 25, Sentencja nr:6
Można przygotować sadzonki z młodych przyrostów ozdobnych krzewów liściastych. W tym celu do ukorzenienia należy uciąć młode pędy z 3-4 węzłami.
Tydzień 25, Sentencja nr:5
Tydzień 25, Sentencja nr:5
Ważne jest usuwanie bocznych pędów pomidora (tzw. wilków), wyrastających w kątach liści. Większe krzaki należy przywiązać do palików.
Tydzień 25, Sentencja nr:4
Tydzień 25, Sentencja nr:4
Można zakończyć zbiór wczesnych warzyw (przedplonu): cebuli z dymki, kalafiorów, kapusty głowiastej, rzodkiewki, sałaty, szpinaku.
Tydzień 25, Sentencja nr:3
Tydzień 25, Sentencja nr:3
Zbierajmy zioła (mięta, oregano, tymianek) do suszenia i kwiaty na suche bukiety. Rośliny zbiera się w pogodny dzień (nie wilgotny), w godzinach popołudniowych. Suszy się je w luźnych, zawieszonych pęczkach, w przewiewnym, ciemnym pomieszczeniu.
 
Serwisy partnerskie
Dom i wnętrze
Twoja strona ogrodu