Logo
Logo
Gardeners' world listopad - grudzień 2019

Zanim opuścisz stronę, zapisz się do bezpłatnego newslettera Zielonego Ogródka i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie Magazynu
Gardeners` World Polska.

W naszym newsletterze co tydzień znajdziesz:
  • - aktualności z branży ogrodniczej,
  • - porady ogrodnicze krok po kroku,
  • - projekty i reportaże z wizyt w ogrodach,
  • - katalog roślin ogrodowych i doniczkowych.
29
Do góry

Fitness w ogrodzie

Po intensywnych ćwiczeniach musisz zadbać o obniżenie tętna. Pójdź do ogrodu na taką przerwę. Podczas wykonywania paru ćwiczeń rozciągających, kiedy to uspokoisz oddech, mimochodem zerwiesz też chwasty spomiędzy letnich kwiatów. Oprócz tego, że ogród odstresowuje, jest też idealnym miejscem do dbania o formę – czyż nie jest przyjemnie trochę poćwiczyć w otoczeniu roślin?

Ćwicz w ogrodzie!

Prace w ogrodzie są tak samo dobroczynne dla zdrowia jak jazda na rowerze lub spacery. Ponadto łatwo włączyć je w plan dnia oraz urozmaicić nimi konieczność aktywności fizycznej. Ove Zachariassen, fizjoterapeuta w centrum Dalum Physiotherapy i Sports Clinic w Odense, poleca potraktowanie pielenia rabat jako fitnessu.

"Praca z grabiami albo motyką jest dobrym ćwiczeniem. Tylko uważaj, by nie przeciążyć pleców lub karku" – radzi. Ove zaleca także angażowanie większych partii mięśni i stawów podczas wykonywania cięższych prac, pamiętaj więc, by przykucnąć, jeśli masz podnieść duże donice.

Gdy ciężko pracujesz w ogrodzie, zwracaj uwagę, by nie pozostawać długo w nienaturalnych pozycjach. To duży wysiłek dla kręgosłupa, jeśli jesteś długo pochylony lub odginasz kark. Robienie przerw jest więc dobrym pomysłem. Zmień wtedy ułożenie ciała, rozciągnij się i uzupełnij płyny na tarasie. Zachowując zdrowy rozsadek, pracując w ogrodzie nie nabawisz się kontuzji ani nie przetrenujesz. A gdy nie musisz machać szpadlem, po prostu pobiegaj i pozachwycaj się kwiatami.

Warto wiedzieć!
Brytyjskie ministerstwo zdrowia zaleca minimum 30 minut ćwiczeń dziennie. Duński instytut kardiologiczny apeluje o wykonywanie około 10 000 kroków dziennie. Według duńskiego stowarzyszenia promującego aktywność fizyczną pół godziny pracy w ogrodzie odpowiada 3620 krokom. 

Źródło: Flora Dania


Warto przeczytać

Komentarze

To Cię zainteresuje
Wybrane dla Ciebie
Rozwiąż quiz - Czy wiesz jak dokarmiać ptaki?
Czy wiesz jak dokarmiać ptaki?

 Dokarmianie ptaków rozpoczynamy:

 

Pomysły na Święta
Temat miesiąca
Pomysły na Święta
Zobacz więcej
Porady na ten tydzień
Tydzień 50, Sentencja nr:7
Tydzień 50, Sentencja nr:7
Gdy zima zaczyna się za oknami na naszych parapetach w dalszym ciągu kwitną niektóre rośliny. Należy je systematycznie podlewać.
Tydzień 50, Sentencja nr:6
Tydzień 50, Sentencja nr:6
Poinsecję można kupić już na początku grudnia – będzie wtedy przez kilka tygodni przypominać nam o zbliżających się Świętach.
Tydzień 50, Sentencja nr:5
Tydzień 50, Sentencja nr:5
Pamiętajmy, aby przed zimą wyczyścić i zakonserwować narzędzia ogrodnicze. Metalowe części warto zabezpieczyć smarem lub preparatem do konserwacji metalu. Narzędzia wygodnie jest przechowywać na specjalnych wieszakach lub stojakach. Miejsce to powinno być zabezpieczone przed wilgocią.
Tydzień 50, Sentencja nr:4
Tydzień 50, Sentencja nr:4
Krzewy zimozielone warto osłonić na zimę siatkami cieniującymi, które nie przepuszczają promieniowania UV i chronią przed wiatrem. Cieniowanie jest bardzo istotnym zabiegiem, ponieważ z powierzchni liści podczas silnego nasłonecznienia wyparowuje woda, a każda zamarznięta warstwa uniemożliwia roślinie uzupełnianie jej braku.
Tydzień 50, Sentencja nr:1
Tydzień 50, Sentencja nr:1
Podlewajmy zimozielone krzewy. Jest to bardzo ważne, ponieważ także zimą przez ich liście odparowuje woda, co naraża rośliny na uschnięcie (pamiętajmy jednak, by nie podlewać roślin ogrodowych podczas mrozów).
Twoja strona ogrodu