Badanie przeprowadzone przez firmę Wilke Markedsanalyse pokazuje, że z wiekiem rośnie nasza skłonność do kupowania roślin, a osoby w wieku powyżej 50 lat kupują ich znacznie więcej niż ludzie z młodszych grup wiekowych.
Głównie kobiety są odpowiedzialne za zakupy roślin, zaś panie w wieku 35-49 lat kupują więcej roślin niż kobiety w wieku 18-34 lata. Można to powiązać z wcześniejszymi badaniami, które wykazały, że istnieje większe zapotrzebowanie na rośliny do domu i ogrodu, kiedy kobiety zakładają rodziny i mają własne domy.
Jeśli chodzi o związek między pieniędzmi i roślinami, ekspert od stylu życia Anne Glad z duńskiego programu telewizyjnego „Do You Know The Type?”, twierdzi, że osoby ze starszej grupy wiekowej to zamożny segment konsumentów: „1,9 miliona Duńczyków to osoby w wieku 50 lat i więcej. Mają sporo pieniędzy. Spłacili kredyty, mają odnowione domy, a dzieci mieszkają gdzie indziej. Seniorzy chcą kupować nowe meble, jeździć na wycieczki zagraniczne i jeść zdrową żywność. I chcą mieć coś w rodzaju ogrodu w mieszkaniach, ponieważ tradycyjnie interesują się ogrodnictwem i roślinami”.
Nie należy jednak pominąć faktu, że współczesne kobiety i rodziny mają wyższą potrzebę otaczania się zielenią w domach. Tendencja ta została potwierdzona przez badaczy trendów i specjalistów od wnętrz. Rośliny zyskały znaczącą pozycję naturalnego elementu wystroju domów.
Źródło: Flora Dania